လြမ္းစရာအတိတ္ဆိုတာ လူတိုင္းကိုယ္စီ ရိွၾကစျမဲပါ။
တကၠသိုလ္၊ တကၠသီလာ၊ ျမက်ြန္းသာ၊ စိန္ပန္းေျမ၊ ကံ့ေကာ္ေျမ၊ စတဲ့ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဴးေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ လွပတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ၾကီးမွာ ပညာရင္ႏို႕ ေသာက္စို႕ခဲ႕ၾကသူတိုင္း ဘယ္ေတာ့မွမေမ့ႏိုင္တဲ့ အတိတ္ကေလးေတြ ရိွၾကစျမဲ။ ခ်စ္သူရိွသူျဖစ္ေစ ခ်စ္သူမရိွသည္ျဖစ္ေစ အနည္းနည္းအဖံုဖံု ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ကာလေလးေတြကို မ်ွေ၀ ေပးတတ္စျမဲ။ မိခင္ဟာ သူ႕သားသမီးေတြကို ဆိုးဆိုးေကာင္းေကာင္း ေတာ္ေတာ္ညံ့ညံ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ေမတၱာဓါတ္အျပည့္ေပးေနသလို အမိတကၠသိုလ္ေျမကလည္း ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာဓါတ္ေတြကို အစဥ္ ထုတ္လႊတ္ျဖန္႕က်က္ေပးေနသလိုပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေတာင္အလက္စံုလို႕ အေမ့ရင္ခြင္က ထြက္ခြာသြားခဲ့တဲ့သားသမီးေတြရဲ့ လြမ္းခ်င္း တမ္းခ်င္း ကဗ်ာေတြ စာေတြ သီခ်င္းေတြက အႏုညာ ပန္းစံုေတာမွာ ေရတြက္မကုန္ေအာင္ မ်ားျပားလွသည္ေလ....။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဆိုတာ ခန္႕ထည္တဲ့ ဗိသုကာလက္ရာမြန္ေတြနဲ႕ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္တဲ့ေနရာ၊ ရွည္ၾကာတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႕ အမွတ္တရျဖစ္စရာ၊ ေပ်ာ္စရာ၊လြမ္းစရာ၊ ေၾကကြဲစရာ၊ ဂုဏ္ယူစရာ၊ တမ္းတစရာ အတိတ္ေပါင္းမ်ားစြာကို သူ႕ရင္ဘတ္ထဲမွာ သိုမွီးသိမ္းဆည္းထားတဲ့ေနရာ။ လွတဲ့ပန္း၊ ေမႊႊးတဲ့ပန္း၊ အညၾတပန္း၊ ပင္ျမင့္စံပန္း၊ အရိုင္းပန္း အားလံုးတို႕ စုစည္းခံုလွဳံရာ ဥယ်ာဥ္သာ။ ကိုယ္လဲ အဲဒီပန္းေတြထဲက မလွမပ အညၾတပန္းကေလး တစ္ပြင့္ရယ္ပါ။
ပထမဦးဆံုး အမိတကၠသိုလ္ကို ေျခခ်တာနဲ႕ က်ြန္မအာရံုကိုဖမ္းစားလိုက္တာက သစ္ပုတ္ပင္ၾကီးပါ။ သက္တမ္းဘယ္ေလာက္ရိွမွန္းမသိေပမဲ့ ေတာ္ေတာ္ကို ရင့္က်က္အိုမင္းေနတာ ေသခ်ာပါတယ္။ တကၠသိုလ္နယ္ေျမၾကီးတစ္ခုလံုးကို သူ႕လက္တံ ရွည္မားမားၾကီးေတြ ျဖန္႕မိုးျပီး စီးၾကည့္ေနသလား ထင္ရပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ရင္ကြဲျမစ္ဆံုၾကီးနားကိုသြားျပီး ဓါတ္ပံုမရိုက္ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသူ မရိွေလာက္ဘူးထင္ပါရဲ့။ သူက ဇြဲသတၱိ အားမာန္ေတြရဲ့ သေကၤတ ထင္ပါရဲ့။ နာဂစ္တိုက္တုန္းကေတာင္ သူၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီမွာေလ - သူ႕အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ ကဗ်ာေလး...။သစ္ပုတ္ပင္
ႏွစ္ကာလမ်ားစြာက
ရင္ကြဲဒဏ္ရာေတြ သစ္ေနဆဲ
သူ႔လက္သီးကို က်စ္က်စ္ဆုတ္ထားဆဲ
တင္မင္းထက္
၂ဝဝ၉
ေနာက္ထပ္ အထင္ကရေနရာတစ္ခုက ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမၾကီးပါ။ သူ႕ေရွ႕က အဓိပတိလမ္းမၾကီးကို ခပ္တည္တည္ ေငးစိုက္လို႕ ။ သူ႕ေရွ့က ျခေသၤ့ၾကီးႏွစ္ေကာင္ကလည္း ၀င့္၀င့္ၾကြားၾကြား၊ လက္ရာေျမာက္လွပါဘိတယ္။ ကိုယ္ျမင္ခါစက ဘာေၾကာင့္ ဒီခန္းမၾကီးကို သစ္သစ္လြင္လြင္ ေဆးမသုတ္သလဲလို႕ ေမးၾကည့္ဘူးတယ္။ ကိုယ့္ထက္ ႏွစ္တန္းၾကီးတဲ့ အစ္ကို၀မ္းကြဲက သူၾကားဖူးတာကို ေဖါက္သည္ခ်ပါတယ္။ “ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တို႕၊ ဂ်ပ္ဆင္တို႕ ၊ ကို ေဆးမသုတ္ရဘူး၊ ဟိုးေခတ္ကေဆာက္ထားတဲ့ အင္း၀၊ ပဲခူး၊ ေရႊဘို စတဲ့အေဆာင္ေတြကို အနီေရာင္ကလြဲလို႕ တျခားအေရာင္ မသုတ္ရဘူး၊ အဓိပတိလမ္းမအ၀င္က တံခါးကို ဘယ္ေတာ့မွ မပိတ္ရဘူး၊ ခိုက္တတ္တယ္၊ ေသြးထြက္သံယို ျဖစ္တတ္တယ္” တဲ့။ သူေျပာတာ သိပၸံနည္းက်မဟုတ္ေပမယ့္ နာခံတတ္တဲ့ က်ြန္မက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သမိုင္း၀င္ ေနရာေတြကို ေရွးလက္ရာမပ်က္ ထိမ္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ထားသင့္တယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးလာမွ သိတာပါ။
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ေရွ႕က တရုတ္စကားပင္ၾကီးကလည္းသူ႕ပန္းပြင့္ ျဖဴလြလြေလးေတြကို ျမက္ခင္းစိမ္းေပၚ ေျခြခ်လို႕။ ကခ်င္လြယ္အိတ္နဲ႕ ဆံပင္ရွည္ေကာင္မေလးေတြ၊ လြယ္အိတ္ အေမြးဖြားဖြားနဲ႕ ေခတ္ဆန္ဆန္ မိန္းမပ်ိဴေလးေတြက ျမက္ခင္းေပၚမွာ အလွဆံုးပို႕စ္ေတြေပးလို႕ ။ ရယ္သံလြင္လြင္ေလးေတြက ေပါ့ေပါ့ပါးပါး။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ့ နာမည္ၾကီးဓါတ္ပံုဆရာ ဦးစိန္၀င္းကလည္း မေခ်ာေလးေတြကို လွသထက္လွေအာင္ လက္စြမ္းျပေနေလရဲ့...။ မနီးမေ၀း အုတ္ခံုေပၚမွာေတာ့ သမာဓိပိုးလွမ္းလွမ္းပိုးေနတဲ့ ေကာင္ကေလး တစ္သိုက္။ သူတို႕က တရုတ္စကားပင္ၾကီးအနားကေန ထင္းရူးေတာလမ္းကေလးဆီ ျဖတ္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသူေလးေတြကိုလည္း ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ စကားလံုးေလးေတြနဲ႕ မနာမက်င္ ပစ္ေပါက္တတ္ေသးတယ္။
ျပည္လမ္းကိုမ်က္ႏွာမူထားတဲ့ ဂ်ပ္ဆင္အေဆာက္အဦၾကီးကေတာ့ လူႏွစ္ေယာက္ေလ်ွာက္သာရံုသာရိွတဲ့ ခ်စ္သူလမ္းၾကားကေလးကို သူ႕ေက်ာမွာ ၀ွက္ထားတတ္တယ္။ ဂ်ပ္ဆင္ၾကီးရဲ့ ေရွ႕တူရူက ေရတမာပင္ေတြရဲ့ ျမရြက္ခ်ြန္ေတြကလည္း သူတကာေတြထက္ ပိုစိမ္းေနၾကသလိုပါဘဲ။ ဂ်ပ္ဆင္ေဟာၾကီးရဲ့ မုခ္ဦးအ၀င္ေပါက္က တိုင္ကြယ္ကေလးေတြမွာ တြတ္ထိုးေနၾကတဲ့အတြဲကေလးေတြ အနည္းဆံုး ႏွစ္တြဲ သံုးတြဲေတာ့ အျမဲရိွတတ္တာေပါ့။ ကိုယ္တို႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္ စိတ္၀င္စားတာကေတာ့ အတြဲေတြ မဟုတ္ပါ။ ဂ်ပ္ဆင္ေဘးက နီနီရဲရဲ ခ်ဥ္ခ်ဥ္စပ္စပ္ ဇီးသီး၊ ေဂြးျပား၊ ေရွာက္သီးကြင္း အသုပ္ေတြပါ။
ဂ်ပ္ဆင္ ဘုရားေက်ာင္းရဲ့ မ်က္ေစာင္းထိုးက ဘင္တန္ေဟာလ္လို႕ အရင္က နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ သီရိေဆာင္ၾကီးကေတာ့ အနီရင့္ေရာင္၀တ္စံုနဲ႕ ကံ့ေကာ္ပန္းေတြ ၀န္းရံခလို႕ ရင့္က်က္တဲ့အလွတစ္ပါးပါဘဲ။ ဥပေဒေက်ာင္းသူမမေတြရဲ့ ကြန္းခိုရာေပါ့။
က်ြန္မတို႕ ေျခရာခ်င္းထပ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပ္ဆင္မွသည္ အမရေဆာင္သြားရာလမ္းမွာေတာ့ ေရႊဘိုေဆာင္ကို မျဖစ္မေနျဖတ္ရေသးတာ။ ေရႊဘိုေဆာင္သားေတြကလည္း ကဲမွကဲ။ အေပၚကေန ေညာင္နာနာေရာ စြာတာတာေရာ အသံမ်ိဴးစံုနဲ႕ ေျခလွမ္းမွားေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနာက္ေျပာင္ တတ္ၾကပါေသးတယ္။ “ဘူမိေဗဒ အရာရိွေလာင္းကေတာ္ ျဖစ္ခ်င္သူမ်ား စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါျပီခင္မ်ာ..” တို႕ ဘာတို႕ ေအာ္တတ္ေသးတာ။ အဲဒီနားကိုျဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အသက္မွန္မွန္ရွဳ၊ ေျခလွမ္းမမွားနဲ႕ ၊ ခလုတ္မတိုက္မိေစနဲ႕ .....။ တစ္ခ်ိဴ႕ေတြဆို ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ရယ္စရာ ေျပာတတ္လြန္းလို႕ မရယ္မိေအာင္ ကိုယ့္လ်ွာကိုယ္ကိုက္ထားရတယ္။
အမရေဆာင္ေဘးက ၀ိဇၨာကင္တင္းန္ကလည္း က်ြန္မတို႕အတြက္ အိုေအစစ္ေလးတစ္ခုပါ။ ဆုိင္ေတြက မိသားစုလို ျဖစ္ေနျပီမို႕ အေၾကြးစားရင္ေတာင္ရေသး။ က်ြန္မတို႕ ထိုင္ေနက်ကေတာ့ “အန္တီျမ” ဆိုင္ပါ။ ဌာနစံုက ဆရာေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ တစ္ေဟးေဟး တစ္ဟားဟား ၊ ရယ္စရာေတြလည္းပါရဲ့၊ ဗဟုသုတ ရစရာေတြလည္းပါရဲ့။ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ ပြဲတက္ဆံထံုးကို ေသေသသပ္သပ္ ထံုးဖြဲ႕ထားတတ္တဲ့ အန္တီျမၾကီးကေတာ့ က်ြန္မတို႕တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ျမင္တာနဲ႕ “လာပါ လာပါ...ဘယ္ဆရာကေတာ့ ျပန္သြားျပီ...ဘယ္ဆရာမ ဘယ္ေက်ာင္းသားကေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး” နဲ႕ ခရီးဦးၾကိဳ ျပဳတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘဲ အန္တီျမ လက္ဘက္ရည္ကို ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ေသာက္ၾက ၊ စားၾက၊ ေလကန္ၾကနဲ႕ အခ်ိန္ေတြ ကုန္လို႕ ကုန္မွန္းမသိ...။
ေက်ာင္းလခသြင္းဖို႕ ေငြစာရင္းဌာနကို ခ်ီတက္ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေျခေညာင္းပါတယ္။ သူက သိပၸံဖက္ျခမ္းနဲ႕ ပိုနီးတာ မို႕ပါ။ ဟိုေရာက္ရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္ရွည္စြာ ေငြေပးသြင္းရပါတယ္။ ကိုယ္တို႕က မိန္းကေလးေတြမို႕ နာမည္ပ်က္မခံခ်င္။ နယ္ေက်ာင္းသား အစ္ကိုေတြကေတာ့ တစ္ႏွစ္လံုးေက်ာင္းလခ မသြင္းဘဲ သံုးစားပစ္ၾကပါတယ္။ စာေမးပြဲျပီးလို႕ ေအာင္စာရင္းထြက္ခါနီး reminder လာမွ သြင္းၾကပါတယ္။ ဒါေတာင္ အေဆာင္ကို သူတို႕မို႕လာျပီဆိုရင္ ဘုရားတ ေနရပါတယ္။ သံုးေခါက္မွာ ႏွစ္ေခါက္က ပိုက္ဆံေခ်းဖို႕လာတာ ျဖစ္ေနလို႕ပါ။ ညက အေဆာင္မွာ“၀ိုင္းေကာင္း“ သြားလို႕ပါ တဲ့။
အမိတကၠသိုယ္ရဲ့ စာၾကည့္တိုက္အေဆာက္အဦၾကီးကလည္း အလြန္ခံ့ညားတာပါ။ အထဲေရာက္ရင္ ေအး စိ္မ့္ေနသလို ခံစားရတယ္။ စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္ထင္ပါရဲ့။ က်ြန္မတို႕က ကက္တေလာက္ေတြထဲမွာ ၾကိဳးစားပမ္းစားရွာျပီး စာရြက္ေလးေတြမွာ ေရးမွတ္၊ ေကာင္တာစာေရးမက ပံုးၾကီးတစ္ခုထဲထည့္ျပီး ေအာက္ထပ္အထိ ၾကိဳးနဲ႕ ခ်ေပးတယ္လို႕မွတ္မိတယ္။ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ မိနစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္ေစာင့္ခဲ့ရသမ်ွ ကိုယ္ငွားတဲ့ စာအုပ္ကေလးထြက္လာရင္ေတာ့ ၀မ္းသာရပါတယ္။ ေျခလွမ္းေတြေတာင္ ေျမာက္ၾကြၾကြျဖစ္လို႕ ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္လို႕ “မရိွပါ” ဆိုရင္ေတာ့ ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ ပဲေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သတင္းစာေတြေတာ့ ဖတ္လို႕ရပါတယ္။ သူမ်ား ေတြမွာ ကြန္ျပဴတာနဲ႕ စာအုပ္ရွာ၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆြဲယူ၊ ငွားထားရင္လည္း ဘယ္ေတာ့ျပန္ရမယ္ဆိုတာပါ ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြျမင္ရေတာ့ အမိတကၠသိုလ္အတြက္ စိတ္မေကာင္းျခင္းနဲ႕ သတိရမိျပန္တယ္။
အမွတ္တရ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ၇၅ ႏွစ္ေျမာက္ စိန္ရတုသဘင္မွာ က်ြန္မတို႕ေတြ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ စိန္ရတုခန္းမၾကီးကလည္း ဖြင့္ကာစ။ ေမာ္ဒယ္ရိွဳးေလ်ာက္တဲ့သူကေလ်ွာက္။ က တဲ့သူက က။ က်ြန္မတို႕က အႏုပညာဆိုလို႕ ဘာတစ္ခုမွ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္မရိွတာ။ ဒါေတာင္ ခြဲတမ္းက်အေနနဲ႕ အုပ္စု သီခ်င္းဆိုတဲ့အထဲမွာ ပါခဲ့ရပါေသးတယ္။ က်ြန္မက “သီခ်င္း”ဆိုလို႕ ကမၻာမေၾကေလာက္သာဆိုဖူးေပမဲ့၊ ပတၱလားေပၚ ေၾကာင္ေျပးသေလာက္ေတာင္ ကီးမ၀င္တဲ့ အသံေပမဲ့ အုပ္စုလိုက္ဆိုေတာ့ မဆိုးဘူးေပါ့။ ေမွးလိုက္ရံုဘဲေလ။ မဆိုခ်င္ဘူး မရိုက္ခ်င္ဘူး။ ျငင္းလို႕လဲ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေမဂ်ာတိုင္းက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာ့ ထြက္ကိုထြက္ရမယ္လို႕ သတ္မွတ္ထားတယ္မို႕လား။ တကယ္တမ္းအဆိုက်င့္ၾကေတာ့လည္း ေကာင္းေကာင္းေလးျဖစ္ခ်င္လို႕ အသံ၀င္တဲ့အထိ သီခ်င္းတိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရင္နာစရာေကာင္းလွပါတယ္။ က်ြန္မတို႕ရဲ့ ၾကိဳးစားပမ္းစား အာေပါက္မတတ္ဆိုထားတဲ့ အသံကေလးေတြကို မသံုးဘဲ စတူဒီီယိုမွာ တျခားမိန္းကေလးေတြနဲ႕ သြင္းထားတဲ့အသံကို dubbing လုပ္မယ္တဲ့။ လုပ္ၾကေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႕ပဲ ျမန္မာ့အသံမွာေရာ ျမ၀တီမွာပါ ဗီဒီယို ရိုက္ရပါတယ္။ လိမ္းျခယ္ထားတဲ့ မိတ္ကပ္ထူထူေတြရယ္၊ ၀တ္စားထားတဲ့ ခ်ိတ္လံုခ်ည္ မာေတာင့္ေတာင့္ေတြရယ္၊ ၀ိုင္း ထိုးထားတဲ့ မီးေရာင္စူးစူးေတြရယ္ကို စိတ္ကုန္လိုက္တာ။ သီခ်င္းက ပါးစပ္လွဳပ္ရံုေလး ဆိုရတာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူမ်ားအသံလႊင့္မွာမို႕ ဖီးလ္ကလည္း ငုပ္ေနတာေရာ၊ ကိုယ္တိုင္က မေနတတ္ မစားတတ္တာေရာ ျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ရိုက္ျပီး ျပန္ျပတဲ့အခ်ိန္မွာ လူကိုယ္ ေျမခြဲျပီး အမ်ိဴခံခ်င္စိတ္ ေပါက္မိပါတယ္။ အားလံုးထဲမွာ ကိုယ့္ရုပ္က အဆိုးဆံုး၊ ေနာက္ျပီး ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးရပ္လို႕၊ ကင္မရာခ်ိန္လိုက္တိုင္း မ်က္လႊာၾကီးခ်ျပီး ပါးစပ္ကလည္း ဆီမန္းမန္းသလိုလုပ္ေနတာမို႕ ဘယ္လိုမွ ၾကည့္မေကာင္းပါ။ တစ္ေယာက္ခ်င္း အနီးကပ္ဆြဲရိုက္ထားတဲ့ ရိုက္ခ်က္ကိုျမင္ရခ်ိန္မွာေတာ့့ ဘုရား ဘုရား လို႕ တ မိပါရဲ့။ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြလည္း အမွားမကင္းဘူးေပါ့။ သံုးခါေလာက္ ျပန္ရိုက္ျပီးေတာ့ ကင္မရာမင္းက ရျပီလို႕ေျပာတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ မရႊင္ေသာႏွလံုးသားနဲ႕ ရုပ္သံခန္းမက ခြာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႕က ရိုက္ထားတဲ့ သီခ်င္းကို ( ကိုယ္႕ရုပ္နဲ႕ သူမ်ားအသံ) ေနာက္ရက္ေတြမွ အလွည့္က် ျပန္ျပန္ျပီး လႊင့္ေပးတယ္ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းလာခ်ိန္မွာ ကိုယ္သိတဲ့လူေတြ မေတာ္တဆ မၾကည့္မိပါေစနဲ႕လို႕ ဆုေတာင္းရတာ အေမာပါဘဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေဆြမ်ိဳးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက “တီဗီထဲမွာ သီခ်င္းဆိုတာ ေတြ႕တယ္ ”လို႕ ျပံဳးစစနဲ႕ ေျပာၾကေလတိုင္း ပါးေတြနားေတြ ပူထူရိွန္းျပီး ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္ ေပါက္မိပါတယ္။
ေၾသာ္ တကၠသိုလ္္ဘ၀ကို လြမ္းလိုက္ပါဘိျခင္း..............။
(အေဆာင္သူဘ၀ နဲ့ တကၠသိုလ္မွသူငယ္ခ်င္းေတြအေၾကာင္း ေနာက္မွ ေရးပါဦးမယ္)
ကံ့ေကာ္ပန္းပံုကို ဒီက ယူပါတယ္။
ဂ်ပ္ဆင္ ဘုရားေက်ာင္းရဲ့ မ်က္ေစာင္းထိုးက ဘင္တန္ေဟာလ္လို႕ အရင္က နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ သီရိေဆာင္ၾကီးကေတာ့ အနီရင့္ေရာင္၀တ္စံုနဲ႕ ကံ့ေကာ္ပန္းေတြ ၀န္းရံခလို႕ ရင့္က်က္တဲ့အလွတစ္ပါးပါဘဲ။ ဥပေဒေက်ာင္းသူမမေတြရဲ့ ကြန္းခိုရာေပါ့။
က်ြန္မတို႕ ေျခရာခ်င္းထပ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပ္ဆင္မွသည္ အမရေဆာင္သြားရာလမ္းမွာေတာ့ ေရႊဘိုေဆာင္ကို မျဖစ္မေနျဖတ္ရေသးတာ။ ေရႊဘိုေဆာင္သားေတြကလည္း ကဲမွကဲ။ အေပၚကေန ေညာင္နာနာေရာ စြာတာတာေရာ အသံမ်ိဴးစံုနဲ႕ ေျခလွမ္းမွားေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနာက္ေျပာင္ တတ္ၾကပါေသးတယ္။ “ဘူမိေဗဒ အရာရိွေလာင္းကေတာ္ ျဖစ္ခ်င္သူမ်ား စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါျပီခင္မ်ာ..” တို႕ ဘာတို႕ ေအာ္တတ္ေသးတာ။ အဲဒီနားကိုျဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အသက္မွန္မွန္ရွဳ၊ ေျခလွမ္းမမွားနဲ႕ ၊ ခလုတ္မတိုက္မိေစနဲ႕ .....။ တစ္ခ်ိဴ႕ေတြဆို ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ရယ္စရာ ေျပာတတ္လြန္းလို႕ မရယ္မိေအာင္ ကိုယ့္လ်ွာကိုယ္ကိုက္ထားရတယ္။
အမရေဆာင္ေဘးက ၀ိဇၨာကင္တင္းန္ကလည္း က်ြန္မတို႕အတြက္ အိုေအစစ္ေလးတစ္ခုပါ။ ဆုိင္ေတြက မိသားစုလို ျဖစ္ေနျပီမို႕ အေၾကြးစားရင္ေတာင္ရေသး။ က်ြန္မတို႕ ထိုင္ေနက်ကေတာ့ “အန္တီျမ” ဆိုင္ပါ။ ဌာနစံုက ဆရာေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ တစ္ေဟးေဟး တစ္ဟားဟား ၊ ရယ္စရာေတြလည္းပါရဲ့၊ ဗဟုသုတ ရစရာေတြလည္းပါရဲ့။ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ ပြဲတက္ဆံထံုးကို ေသေသသပ္သပ္ ထံုးဖြဲ႕ထားတတ္တဲ့ အန္တီျမၾကီးကေတာ့ က်ြန္မတို႕တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ျမင္တာနဲ႕ “လာပါ လာပါ...ဘယ္ဆရာကေတာ့ ျပန္သြားျပီ...ဘယ္ဆရာမ ဘယ္ေက်ာင္းသားကေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး” နဲ႕ ခရီးဦးၾကိဳ ျပဳတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘဲ အန္တီျမ လက္ဘက္ရည္ကို ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ေသာက္ၾက ၊ စားၾက၊ ေလကန္ၾကနဲ႕ အခ်ိန္ေတြ ကုန္လို႕ ကုန္မွန္းမသိ...။
ေက်ာင္းလခသြင္းဖို႕ ေငြစာရင္းဌာနကို ခ်ီတက္ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေျခေညာင္းပါတယ္။ သူက သိပၸံဖက္ျခမ္းနဲ႕ ပိုနီးတာ မို႕ပါ။ ဟိုေရာက္ရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္ရွည္စြာ ေငြေပးသြင္းရပါတယ္။ ကိုယ္တို႕က မိန္းကေလးေတြမို႕ နာမည္ပ်က္မခံခ်င္။ နယ္ေက်ာင္းသား အစ္ကိုေတြကေတာ့ တစ္ႏွစ္လံုးေက်ာင္းလခ မသြင္းဘဲ သံုးစားပစ္ၾကပါတယ္။ စာေမးပြဲျပီးလို႕ ေအာင္စာရင္းထြက္ခါနီး reminder လာမွ သြင္းၾကပါတယ္။ ဒါေတာင္ အေဆာင္ကို သူတို႕မို႕လာျပီဆိုရင္ ဘုရားတ ေနရပါတယ္။ သံုးေခါက္မွာ ႏွစ္ေခါက္က ပိုက္ဆံေခ်းဖို႕လာတာ ျဖစ္ေနလို႕ပါ။ ညက အေဆာင္မွာ“၀ိုင္းေကာင္း“ သြားလို႕ပါ တဲ့။
အမိတကၠသိုယ္ရဲ့ စာၾကည့္တိုက္အေဆာက္အဦၾကီးကလည္း အလြန္ခံ့ညားတာပါ။ အထဲေရာက္ရင္ ေအး စိ္မ့္ေနသလို ခံစားရတယ္။ စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္ထင္ပါရဲ့။ က်ြန္မတို႕က ကက္တေလာက္ေတြထဲမွာ ၾကိဳးစားပမ္းစားရွာျပီး စာရြက္ေလးေတြမွာ ေရးမွတ္၊ ေကာင္တာစာေရးမက ပံုးၾကီးတစ္ခုထဲထည့္ျပီး ေအာက္ထပ္အထိ ၾကိဳးနဲ႕ ခ်ေပးတယ္လို႕မွတ္မိတယ္။ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ မိနစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္ေစာင့္ခဲ့ရသမ်ွ ကိုယ္ငွားတဲ့ စာအုပ္ကေလးထြက္လာရင္ေတာ့ ၀မ္းသာရပါတယ္။ ေျခလွမ္းေတြေတာင္ ေျမာက္ၾကြၾကြျဖစ္လို႕ ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္လို႕ “မရိွပါ” ဆိုရင္ေတာ့ ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ ပဲေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သတင္းစာေတြေတာ့ ဖတ္လို႕ရပါတယ္။ သူမ်ား ေတြမွာ ကြန္ျပဴတာနဲ႕ စာအုပ္ရွာ၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆြဲယူ၊ ငွားထားရင္လည္း ဘယ္ေတာ့ျပန္ရမယ္ဆိုတာပါ ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြျမင္ရေတာ့ အမိတကၠသိုလ္အတြက္ စိတ္မေကာင္းျခင္းနဲ႕ သတိရမိျပန္တယ္။
အမွတ္တရ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ၇၅ ႏွစ္ေျမာက္ စိန္ရတုသဘင္မွာ က်ြန္မတို႕ေတြ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ စိန္ရတုခန္းမၾကီးကလည္း ဖြင့္ကာစ။ ေမာ္ဒယ္ရိွဳးေလ်ာက္တဲ့သူကေလ်ွာက္။ က တဲ့သူက က။ က်ြန္မတို႕က အႏုပညာဆိုလို႕ ဘာတစ္ခုမွ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္မရိွတာ။ ဒါေတာင္ ခြဲတမ္းက်အေနနဲ႕ အုပ္စု သီခ်င္းဆိုတဲ့အထဲမွာ ပါခဲ့ရပါေသးတယ္။ က်ြန္မက “သီခ်င္း”ဆိုလို႕ ကမၻာမေၾကေလာက္သာဆိုဖူးေပမဲ့၊ ပတၱလားေပၚ ေၾကာင္ေျပးသေလာက္ေတာင္ ကီးမ၀င္တဲ့ အသံေပမဲ့ အုပ္စုလိုက္ဆိုေတာ့ မဆိုးဘူးေပါ့။ ေမွးလိုက္ရံုဘဲေလ။ မဆိုခ်င္ဘူး မရိုက္ခ်င္ဘူး။ ျငင္းလို႕လဲ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေမဂ်ာတိုင္းက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာ့ ထြက္ကိုထြက္ရမယ္လို႕ သတ္မွတ္ထားတယ္မို႕လား။ တကယ္တမ္းအဆိုက်င့္ၾကေတာ့လည္း ေကာင္းေကာင္းေလးျဖစ္ခ်င္လို႕ အသံ၀င္တဲ့အထိ သီခ်င္းတိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရင္နာစရာေကာင္းလွပါတယ္။ က်ြန္မတို႕ရဲ့ ၾကိဳးစားပမ္းစား အာေပါက္မတတ္ဆိုထားတဲ့ အသံကေလးေတြကို မသံုးဘဲ စတူဒီီယိုမွာ တျခားမိန္းကေလးေတြနဲ႕ သြင္းထားတဲ့အသံကို dubbing လုပ္မယ္တဲ့။ လုပ္ၾကေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႕ပဲ ျမန္မာ့အသံမွာေရာ ျမ၀တီမွာပါ ဗီဒီယို ရိုက္ရပါတယ္။ လိမ္းျခယ္ထားတဲ့ မိတ္ကပ္ထူထူေတြရယ္၊ ၀တ္စားထားတဲ့ ခ်ိတ္လံုခ်ည္ မာေတာင့္ေတာင့္ေတြရယ္၊ ၀ိုင္း ထိုးထားတဲ့ မီးေရာင္စူးစူးေတြရယ္ကို စိတ္ကုန္လိုက္တာ။ သီခ်င္းက ပါးစပ္လွဳပ္ရံုေလး ဆိုရတာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူမ်ားအသံလႊင့္မွာမို႕ ဖီးလ္ကလည္း ငုပ္ေနတာေရာ၊ ကိုယ္တိုင္က မေနတတ္ မစားတတ္တာေရာ ျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ရိုက္ျပီး ျပန္ျပတဲ့အခ်ိန္မွာ လူကိုယ္ ေျမခြဲျပီး အမ်ိဴခံခ်င္စိတ္ ေပါက္မိပါတယ္။ အားလံုးထဲမွာ ကိုယ့္ရုပ္က အဆိုးဆံုး၊ ေနာက္ျပီး ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးရပ္လို႕၊ ကင္မရာခ်ိန္လိုက္တိုင္း မ်က္လႊာၾကီးခ်ျပီး ပါးစပ္ကလည္း ဆီမန္းမန္းသလိုလုပ္ေနတာမို႕ ဘယ္လိုမွ ၾကည့္မေကာင္းပါ။ တစ္ေယာက္ခ်င္း အနီးကပ္ဆြဲရိုက္ထားတဲ့ ရိုက္ခ်က္ကိုျမင္ရခ်ိန္မွာေတာ့့ ဘုရား ဘုရား လို႕ တ မိပါရဲ့။ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြလည္း အမွားမကင္းဘူးေပါ့။ သံုးခါေလာက္ ျပန္ရိုက္ျပီးေတာ့ ကင္မရာမင္းက ရျပီလို႕ေျပာတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ မရႊင္ေသာႏွလံုးသားနဲ႕ ရုပ္သံခန္းမက ခြာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႕က ရိုက္ထားတဲ့ သီခ်င္းကို ( ကိုယ္႕ရုပ္နဲ႕ သူမ်ားအသံ) ေနာက္ရက္ေတြမွ အလွည့္က် ျပန္ျပန္ျပီး လႊင့္ေပးတယ္ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းလာခ်ိန္မွာ ကိုယ္သိတဲ့လူေတြ မေတာ္တဆ မၾကည့္မိပါေစနဲ႕လို႕ ဆုေတာင္းရတာ အေမာပါဘဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေဆြမ်ိဳးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက “တီဗီထဲမွာ သီခ်င္းဆိုတာ ေတြ႕တယ္ ”လို႕ ျပံဳးစစနဲ႕ ေျပာၾကေလတိုင္း ပါးေတြနားေတြ ပူထူရိွန္းျပီး ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္ ေပါက္မိပါတယ္။
ေၾသာ္ တကၠသိုလ္္ဘ၀ကို လြမ္းလိုက္ပါဘိျခင္း..............။
မိုးစက္ပြင့္
(အေဆာင္သူဘ၀ နဲ့ တကၠသိုလ္မွသူငယ္ခ်င္းေတြအေၾကာင္း ေနာက္မွ ေရးပါဦးမယ္)
ကံ့ေကာ္ပန္းပံုကို ဒီက ယူပါတယ္။
အေဆာင္သူဘ၀အေၾကာင္းေလးေတြျမန္ျမန္ေရးေနာ္ ေမွ်ာ္ေနမယ္
ReplyDeleteတို႔လည္း ေရးခ်င္ေပမယ္႔ ဘယ္လိုေရးရမယ္မွန္းမသိေသးဘူး
အစ္မ ေရးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသူဘဝ ျဖစ္စဥ္ေလးေတြကို ေတြးရင္းေတြးရင္း ျပံဳးျပီး ရယ္ေနမိပါတယ္...........
ReplyDeleteကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အမိေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနဲ႔ ေနခဲ့စဥ္တုန္းက
ေႏြးေထြးမႈ အျပည့္မရရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာင္လာမယ့္ႏွစ္မ်ားစြာအထိ
ေမ့ေပ်ာက္လို႔မရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကေတာ့ ကံ့ေကာ္ေျမနဲ႔ အမိေက်ာင္းေတာ္ရင္ခြင္ေဟာင္း ပါပဲ...........