စာအုပ္အမည္ သင္ႏွင့္တကြ အေပါင္းအသင္းမ်ားသိသာရန္
စာေရးဆရာ ေနေနာ္
ထုတ္ေ၀ခ်ိန္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ဧျပီလ
စာမ်က္ႏွာ ၁၂၀သာရိွတဲ့ ဒီစာအုပ္ေလးက ဆရာေနေနာ္ရဲ့ အသက္၄၀ျပည္႕ေမြးေန႕အတြက္ အမွတ္တရထုတ္ေ၀တဲ့ ၀တၱဳတိုစုစည္းမွဳပါ။ ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ (ေတာ္ေတာ္ၾကီးမား တဲ့အေၾကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္) အသက္၄၂ႏွစ္ျပည္႕မွ ထြက္လာရပါတယ္တဲ့။ မဂၡဇင္း ၀တၱဳတို ၁၃ပုဒ္ စုစည္းမွဴပါ။ ေနေနာ္ဆိုတာ အခ်ိန္ယူျပီး quality စာမ်ားကိုသာေရးသားေလ့ရိွတဲ့ စာေရးဆရာပါ။ ”အက္စစ္ခ်ိဴ” တို႕ အတြင္းေၾက”တို႕ဆိုရင္ ရင္မွာအလြန္ ထိရွခံစားရပါတယ္။ ဆရာ့၀တၱဳအမ်ားစုကို ဗီဒီယိုရိုက္ၾကတယ္လို႕သိရပါတယ္။ အခုဖတ္လိုက္ရတဲ့ သူ႕လက္ေရြးစင္၀တၱဳတိုစုစည္းမွဴ ေတြထဲက မွတ္မွတ္ရရေလးေတြကို မွတ္တမ္းတို႕ထားခ်င္ပါတယ္။
(((သင္ႏွင့္တကြ အေပါင္းအသင္းမ်ားသိသာရန္))) ဆိုတဲ့ ၀တၱဳေလးနဲ႕ဖြင့္ထားပါတယ္။ မိုးနဲ႕ေျမလို ရည္ရြယ္ခ်က္ ခ်င္း ကြာျခားျပီး၊ သံုးနဲ႕ေလးလို ခံယူခ်က္ လံုး၀မတူညီတဲ့ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္နဲ႕ မိန္းမတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူ အမ်ိဴးသားက သူနဲ႕တစ္ခ်ိ္န္က နီးနီးစပ္စပ္ရိွခဲ့တဲ့ အဲဒီအမ်ိဴးသမီးကို ထက္ျမက္ျပီး ပညာတတ္လြန္းတဲ့သူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးလြန္းတဲ့သူ၊ ပညာနဲ႕အရာရာကို တိုင္းတာတတ္သူ၊ လူမွဳဘ၀မွာေတာ့ လက္ေတြ႕က်က်မစြန္႕စားရဲဘဲ တစ္ကိုယ္တည္း ေနဖို႕ေရြးခ်ယ္ခဲ့သူအျဖစ္ ရွဳျမင္သံုးသပ္ထားပါတယ္။ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္အၾကာ ျပန္ေတြ႕ခ်ိန္နဲ႕ဇာတ္လမ္းကိုဖြင့္ထားျပီး အဲဒီအခ်ိန္ မွာေတာင္ သူမဟာ မရင့္က်က္ေသးဘဲ သူလက္ထပ္ထားတဲ့မိန္းကေလးအေပၚ မနာလိုစိတ္ေတာ့ ရိွေနေသးတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္က ဘယ္တုန္းကမွ ခ်စ္သူေတြမျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ (((သူဟာ က်ြန္ေတာ့္အတြက္ စိတ္၀င္တစား လွန္ၾကည့္ခ်င္စရာ ေကာင္းေပမယ့္ ဘယ္တုန္းကမွ အပိုင္၀ယ္သိမ္းခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႕တူတယ္………. ဒီလိုစာအုပ္မ်ိဴးဟာ ဧည့္ခန္းမွာ တကူးတက ေနရာေပး စင္ရိုက္ျပီး တင္ထားရမယ့္စာအုပ္မ်ိဴးလို႕ သတ္မွတ္ခဲ့မိတာ မဟုတ္လား။))))) လိုအပ္တာထက္ ပညာကိုေရွ႕တန္းတင္လြန္းတယ္ဆိုတဲ့ စြဲခ်က္ေတြနဲ႕ သူမကို ေနာက္ထပ္ေပးတဲ့ဥပမာတစ္ခုက တန္ဖိုးၾကီးကားတစ္စင္းပါ။ ((( က်ြန္ေတာ့္အျမင္ေတာ့ ထက္ျမက္ျပီး ပညာတတ္လြန္းတဲ့ မိန္းမေတြဟာ ကာဒီလက္ တံခါးေျခာက္ေပါက္ကားၾကီးေတြလိုပဲ…….. အပိုဆာဒါးေတြနဲ႕ မလိုအပ္ဘဲ ေလးလံေနတယ္လို႕ထင္တာပဲ၊ ကားတစ္စီးဟာ ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါး ေမာင္းႏွင္လို႕ရမယ္၊ သက္ေတာင့္သက္သာ ေမာင္းႏွင္လို႕ရမယ္ ဆိုေတာ္ျပီေပါ႕၊ ဘာလုိ႕အက်ယ္ခ်ဲ့ေနမွာလဲ)))) လို႕ သူက ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးရိုက္ခ်က္က ပိုျပင္းပါတယ္ ((( ကိုယ္ထင္တယ္ေလ၊ လူ႕မ်ိဴးႏြယ္ မိသားစုတစ္စုကို ဦးေဆာင္မယ့္သူဟာ အပ်ိဴၾကီး လူပ်ိဴၾကီးမ်ားျဖစ္လို႕ကေတာ့ အဲဒီမိသားစုဟာ အျပည္႕အ၀တိုးတက္မွဴကို ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ဘူး))) တဲ့။ အမ်ိဴးသမီးက (((က်ြန္မမယံုဘူး ))) လို႕ တုန္႕ျပန္ပါတယ္။ ဇာတ္လိုက္ရဲ့အေတြးအေခၚေတြကို က်မကိုယ္တိုင္လဲ အျပည့္အ၀ လက္ခံႏိုင္ျခင္းမရိွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျခံဳၾကည္႕ရင္ ဖတ္ေကာင္းတဲ့ ေတြးစရာ၀တၱဳေလးပါ။
ေနာက္တစ္ပုဒ္က (((မိုးမိသြားတဲ့ အိမ္မက္))) ပါ။ စိတ္လွူပ္ရွားစရာနဲ႕အစခ်ီထားတဲ့ ပထမ၀တၱဳနဲ႕ ဆန့္က်င္စြာ ဒီ၀တၱဳက စ စ ဖတ္ခ်င္း ပ်င္းစရာနဲနဲေကာင္းပါတယ္။ စီးပြားေရးအဆင္မေျပတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀အေျခအေနနဲ႕ စိတ္ခံစားမွဴ အေၾကာင္းေတြ သံုးမ်က္ႏွာေလာက္ ခင္းက်င္းျပီးမွ သူဟာ မိုးေရခ်ိဴးလို႕မရဘဲ မိုးေရအလာဂ်ီရိွသူတစ္ေယာက္ဆိုတာကို စျပီးခ်ျပလာပါတယ္။ အိမ္ေဘးက လူငယ္ေလးက မိုးေရခ်ိဴးႏိုင္ေအာင္လုပ္ဖို႕ ကုထံုးတစ္ခုေပးပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မိုးေရခ်ိဴးရင္း မိုးေရေတြကို ပါးစပ္ဟျပီးမိ်ဴခ်ေပးဖို႕ပါ။ ဒါမွ မိုးေရနဲ႕ကိုယ္ကထြက္တဲ့ တုန္႕ျပန္မွဳ ပ႗ိဇီ၀ သဟဇာတျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္အလာဂ်ီမျဖစ္ေတာ့မွာ လို႕ရွင္းျပပါသတဲ့။ (က်မေတာင္ တကယ္လား ထင္သြားမိေသးတယ္) စာေရးဆရာက ၾကိဳးစားၾကည္႕ဖို႕ဆံုးျဖတ္ျပီး မိုးေရထဲကို တြန္႕ဆုတ္ဆုတ္နဲ႕ထြက္လာခဲ့တယ္။ မိုးေရကို ခ်ိဴးလဲခ်ိဴး ျမိဳ လဲဲျမိဳၾကည္႕ပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ မိုးေရဟာ အလြန္ခါးတဲ့အေၾကာင္း၊ တစ္ျဖည္းျဖည္း တစ္ကိုယ္လံုးတုန္ယင္လာလို႕ တံစက္ျမိတ္ေအာက္ျပန္ေျပး၀င္တာေတာင္ ခ်က္ျခင္းအရုပ္ၾကိဳးျပတ္ေမ့လဲသြားတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ က်ြန္မ ဘတ္သီးလင္းသြားပါတယ္။ မိုးခါးေရမေသာက္သူ …… ဲ …… ေသာက္ဖို႕ၾကိဳးစား ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွမရပံု …… စသျဖင့္ စသျဖင့္။ ထိထိမိမိ ခံစားရတဲ့ ၀တၱဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္လို႕ ေတာ္ေတာ္ၾကိဳက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ (((လက္ႏိွပ္စက္)))ကေတာ့ ကန္ထရိုက္တိုက္ကိုအသစ္ေျပာင္းလာသူက ညႏွစ္နာရီေလာက္အထိ အေပၚထပ္က လူရဲ့ ေျခသံ၊ လက္ႏိွပ္စက္သံေတြေၾကာင့္ မအိပ္ႏိုင္ပဲ ေသာကပြားေနရတာကို အစခ်ီျပီး လူမွဳေရးေထာက္ထားလို႕ သြားမေျပာျဖစ္တာေတြ ေနာက္ဆံုး ၾကာလာေတာ့ လက္ႏိွပ္စက္သံ တစ္ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းနဲ႕အသားက်ျပီး အိပ္ႏိုင္သြားတာေတြ ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ထိမထူးဆန္းေသးပါဘူး။ ထူးဆန္းတာက လက္ႏိွပ္စက္သံနဲ႕ ေျခသံမၾကားရေတာ့တဲ့ ညေတြမွာ သူ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့တာပါ။ အလုပ္ခြင္မွာ ထစ္ေငါ႕ျပီး ေခါင္းေတြ တစစ္စစ္ကိုက္ေနေတာ့တယ္။ တိုက္ပိုင္ရွင္ကို ေမးၾကည္႕ေတာမွ အဲဒီလူက စာတမ္းျပဳစုဖို႕ ၆လ ငွားျပီး အခုအခန္းကိ ုျပန္အပ္သြားေၾကာင္း သိရေတာ့တယ္။ သူဘာလုပ္တယ္ထင္ပါသလဲ။ အဲဒီအခန္းကိုဆက္ငွားျပီး အေပါစားလက္ႏိွပ္စက္တစ္လံုး၀ယ္၊ ေနစရာမရိွတဲ့ သူေတာင္းစားအဖိုးၾကီးတစ္ေယာက္ကို အခန္းေပၚေခၚတင္ျပီး ညတိုင္က်ရင္ သူ႕အတြက္ လက္ႏိွပ္စက္သံ တစ္ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းရိုက္ေစပါတယ္။ အစြဲအလမ္းျဖစ္တတ္တဲ့ လူ႕သဘာ၀ကို ထိထိမိမိေရးထားတာပါ။
(((ဂ်ိဳကာ))) ဆိုတဲ့ ၀တၱဳကေတာ့ သိပ္သိသိပ္တတ္လြန္တဲ့ (အဲဒီလိုလဲ သူ႕ကိုယ္သူထင္ေနတဲ့) အိမ္ေထာင္ရွင္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ မိန္းမက ”ရွင္ဟာ က်ြန္မအတြက္ ဂ်ိဴကာၾကီးပဲ” လို႕ ခဏခဏေျပာေလ့ရိွသတဲ့။ သူက ေစ်း၀ယ္၊အိမ္ရွင္း၊ ထမင္းခ်က္၊ အ၀တ္ေလ်ွာ္ အ၀တ္အစား အစုတ္အျပဲဖာတာ ျခံထဲကပန္းပင္ျပဳစုတာ ကအစ ၀င္ပါ ၀င္လုပ္ေနတာပါ။ ယုတ္စြအဆံုး ၀မ္းခ်ဴပ္လို႕ ၀မ္းႏွဳတ္ေဆးစားရင္ေတာင္ ဘယ္ႏွစ္လံုးစားရမလဲဆိုတာ သူ႕မိန္းမကို အၾကံေပးတတ္ပါတယ္။ အားရင္အားသလို စည္းကမ္းနဲ႕ေနဖို႕ ထားဖို႕ မိန္းမကို ၾသ၀ါဒေတြနင္းကန္ေပး၊ မိန္းမရဲ့ဧည္႕သည္လာရင္ေတာင္ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ ၀င္ထိုင္ဧည့္ခံေတာ့တာ။ အိမ္ေထာင္သက္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္လာေတာ့ မိန္းမက ကေလးသံုးေယာက္နဲ႕အတူ နယ္က အေဒၚတစ္ေယာက္အိမ္သြားလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ျပန္မလာေတာ့ဘူး။ ဘာလို႕ျပန္မလာေသးတာလဲလို႕ အေဒၚကို ေမးၾကည္႕ေတာ့ (((စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္)))တဲ့။ ဇာတ္လိုက္ ကိုတတ္ပၾကီးကေတာ့ ဂ်ိဴကာလို အသံုးတည့္တဲ့ သူလိုလူနဲ႕ေနရတာကို ဘာေၾကာင့္မ်ား သူမိန္းမ မေပ်ာ္ႏိုင္တာလဲဆိုတာ ေတြးလို႕ကို မရပါဘူးတဲ့ -ေလ။
(((လက္ယာဖက္ အေပၚအံသြား))) ဆုိတဲ့ ၀တၱဳေလးကေတာ့ အသက္ငယ္ငယ္ မိန္းမလွလွကိုယူထားျပီး အဆင္မေျပတိုင္း သြားကိုက္တယ္လို႕ စိတ္ကထင္ေနတဲ့ ေ၀ဒနာသည္ေတြနဲ႕ အျဖစ္ခ်င္း တစ္ထပ္တည္းတူတဲ့ သြားဆရာ၀န္ တစ္ဦးအေၾကာင္းပါ။ လူေတြက ကိုက္ေနတဲ့ သြားေတြတစ္ေခ်ာင္းျပီး တစ္ေခ်ာင္း လာလာႏုတ္ၾကတယ္။ သြားဆရာ၀န္ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕ပါးစပ္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ႏုတ္စရာ သြားကုန္ေနျပီ။ ဒါေပမဲ့ အေရးအၾကီးဆံုးသြားတစ္ေခ်ာင္း (အိမ္ကမိန္းမ) ကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မဖယ္ရွားျဖစ္ပါဘူးတဲ့။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ (((လက္ထိေဘာ))) ကေတာ့ ယၾတာအရမ္းယံုတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ ယၾတာကို ေနာက္ထပ္မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ခါးသည္းမုန္းတီးသြားရတဲ့ သူ႕မိန္းမတို႕ အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီလူက ေဘာလံုး၀ါသနာကလည္းအရမ္းၾကီးေတာ့ ေဘာပြဲႏိုင္ဖို႕ရာ ေဗဒင္ဆရာေပးတဲ့ ယၾတာေပါင္းစံုလုပ္ရာကေန ေနာက္ဆံုးလုပ္ရမယ့္ ယၾတာက အပ်ိဳေလးေခါင္းကပန္းကို သူမသိေအာင္ယူရမယ္ တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ရြာထဲကပန္းၾကိဳက္တဲ့အပ်ိဴေလး အိပ္ယာ၀င္ျပီးခိုးလိုက္တာ (မည္ကဲ့သို႕ျဖစ္သြားသည္မသိ) ရပ္ေက်ာ္ရြာေက်ာ္ လူမိျပီး မိန္းမေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ယူလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။
ေနာက္ထပ္ ဒႆနပါတဲ့ ၀တၱဳတစ္ပုဒ္ကေတာ့ (((ဂမၻီရဆပ္ကပ္))) ပါ။ ဆပ္ကပ္ထဲမွာ မိန္းမေခ်ာေလးတစ္ေယာက္ကို ေခါင္းျဖတ္စက္နဲ႕ျဖတ္ျပီးျပန္ဆက္ျပတဲ့ ေနာက္ဆံုးျပကြက္ကို လူေတြၾကိဳက္လြန္းလို႕။ လူႏွစ္ေယာက္က အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ စဥ္းစားေနၾကသတဲ့။ တစ္ေယာက္က မိန္းကေလဟာ မေတာ္တဆ တကယ္္ျပတ္ရင္ျပတ္သြားႏိုင္တဲ့ ဒီေခါင္းျဖတ္စက္ၾကီးထဲကို ဘယ္လိုသတၱိမ်ိဴးနဲ႕လည္စင္းေပးပါလိမ့္လို႕ေပါ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာဟာာ ဘယ္လိုသတၱိမ်ိဴးနဲ႕ ခလုပ္ဆြဲရဲပါလိမ့္ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္လံုး ညၾကီးအခ်ိန္မေတာ္ ေခါင္းျဖတ္စက္ဆီထသြားျပီး ကိုယ္တိုင္လုပ္ၾကည္႕ဖို႕ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ အေမွာင္ထဲမွာဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္လဲသဲသဲကြဲကြဲမျမင္ရပါဘူးူတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ….အီး ဆက္ေျပာေတာ့ဘူး ေၾကာက္တယ္။ စိတ္ကူးယဥ္၀တၱဴဆိုေပမယ့္ ဆန္႕ေတြးရင္ ေတြးႏိုင္သေလာက္ ဒႆနေတြထြက္လာမယ္ထင္ပါတယ္။
ဆယ့္သံုးပုဒ္လံုးမဟုတ္ဘဲ အၾကိဳက္ဆံုးေတြပဲ ေရြးေျပာလိုက္ပါတယ္။ ၾကံဳရင္ဖတ္ၾကည္႕ပါအံုးေနာ့။ အၾကိဳက္ခ်င္းတူမတူ ေဆြးေႏြးရေအာင္။
မိုးစက္ပြင့္
စာေရးဆရာ ေနေနာ္
ထုတ္ေ၀ခ်ိန္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ဧျပီလ
စာမ်က္ႏွာ ၁၂၀သာရိွတဲ့ ဒီစာအုပ္ေလးက ဆရာေနေနာ္ရဲ့ အသက္၄၀ျပည္႕ေမြးေန႕အတြက္ အမွတ္တရထုတ္ေ၀တဲ့ ၀တၱဳတိုစုစည္းမွဳပါ။ ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ (ေတာ္ေတာ္ၾကီးမား တဲ့အေၾကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္) အသက္၄၂ႏွစ္ျပည္႕မွ ထြက္လာရပါတယ္တဲ့။ မဂၡဇင္း ၀တၱဳတို ၁၃ပုဒ္ စုစည္းမွဴပါ။ ေနေနာ္ဆိုတာ အခ်ိန္ယူျပီး quality စာမ်ားကိုသာေရးသားေလ့ရိွတဲ့ စာေရးဆရာပါ။ ”အက္စစ္ခ်ိဴ” တို႕ အတြင္းေၾက”တို႕ဆိုရင္ ရင္မွာအလြန္ ထိရွခံစားရပါတယ္။ ဆရာ့၀တၱဳအမ်ားစုကို ဗီဒီယိုရိုက္ၾကတယ္လို႕သိရပါတယ္။ အခုဖတ္လိုက္ရတဲ့ သူ႕လက္ေရြးစင္၀တၱဳတိုစုစည္းမွဴ ေတြထဲက မွတ္မွတ္ရရေလးေတြကို မွတ္တမ္းတို႕ထားခ်င္ပါတယ္။
(((သင္ႏွင့္တကြ အေပါင္းအသင္းမ်ားသိသာရန္))) ဆိုတဲ့ ၀တၱဳေလးနဲ႕ဖြင့္ထားပါတယ္။ မိုးနဲ႕ေျမလို ရည္ရြယ္ခ်က္ ခ်င္း ကြာျခားျပီး၊ သံုးနဲ႕ေလးလို ခံယူခ်က္ လံုး၀မတူညီတဲ့ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္နဲ႕ မိန္းမတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူ အမ်ိဴးသားက သူနဲ႕တစ္ခ်ိ္န္က နီးနီးစပ္စပ္ရိွခဲ့တဲ့ အဲဒီအမ်ိဴးသမီးကို ထက္ျမက္ျပီး ပညာတတ္လြန္းတဲ့သူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးလြန္းတဲ့သူ၊ ပညာနဲ႕အရာရာကို တိုင္းတာတတ္သူ၊ လူမွဳဘ၀မွာေတာ့ လက္ေတြ႕က်က်မစြန္႕စားရဲဘဲ တစ္ကိုယ္တည္း ေနဖို႕ေရြးခ်ယ္ခဲ့သူအျဖစ္ ရွဳျမင္သံုးသပ္ထားပါတယ္။ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္အၾကာ ျပန္ေတြ႕ခ်ိန္နဲ႕ဇာတ္လမ္းကိုဖြင့္ထားျပီး အဲဒီအခ်ိန္ မွာေတာင္ သူမဟာ မရင့္က်က္ေသးဘဲ သူလက္ထပ္ထားတဲ့မိန္းကေလးအေပၚ မနာလိုစိတ္ေတာ့ ရိွေနေသးတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္က ဘယ္တုန္းကမွ ခ်စ္သူေတြမျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ (((သူဟာ က်ြန္ေတာ့္အတြက္ စိတ္၀င္တစား လွန္ၾကည့္ခ်င္စရာ ေကာင္းေပမယ့္ ဘယ္တုန္းကမွ အပိုင္၀ယ္သိမ္းခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႕တူတယ္………. ဒီလိုစာအုပ္မ်ိဴးဟာ ဧည့္ခန္းမွာ တကူးတက ေနရာေပး စင္ရိုက္ျပီး တင္ထားရမယ့္စာအုပ္မ်ိဴးလို႕ သတ္မွတ္ခဲ့မိတာ မဟုတ္လား။))))) လိုအပ္တာထက္ ပညာကိုေရွ႕တန္းတင္လြန္းတယ္ဆိုတဲ့ စြဲခ်က္ေတြနဲ႕ သူမကို ေနာက္ထပ္ေပးတဲ့ဥပမာတစ္ခုက တန္ဖိုးၾကီးကားတစ္စင္းပါ။ ((( က်ြန္ေတာ့္အျမင္ေတာ့ ထက္ျမက္ျပီး ပညာတတ္လြန္းတဲ့ မိန္းမေတြဟာ ကာဒီလက္ တံခါးေျခာက္ေပါက္ကားၾကီးေတြလိုပဲ…….. အပိုဆာဒါးေတြနဲ႕ မလိုအပ္ဘဲ ေလးလံေနတယ္လို႕ထင္တာပဲ၊ ကားတစ္စီးဟာ ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါး ေမာင္းႏွင္လို႕ရမယ္၊ သက္ေတာင့္သက္သာ ေမာင္းႏွင္လို႕ရမယ္ ဆိုေတာ္ျပီေပါ႕၊ ဘာလုိ႕အက်ယ္ခ်ဲ့ေနမွာလဲ)))) လို႕ သူက ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးရိုက္ခ်က္က ပိုျပင္းပါတယ္ ((( ကိုယ္ထင္တယ္ေလ၊ လူ႕မ်ိဴးႏြယ္ မိသားစုတစ္စုကို ဦးေဆာင္မယ့္သူဟာ အပ်ိဴၾကီး လူပ်ိဴၾကီးမ်ားျဖစ္လို႕ကေတာ့ အဲဒီမိသားစုဟာ အျပည္႕အ၀တိုးတက္မွဴကို ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ဘူး))) တဲ့။ အမ်ိဴးသမီးက (((က်ြန္မမယံုဘူး ))) လို႕ တုန္႕ျပန္ပါတယ္။ ဇာတ္လိုက္ရဲ့အေတြးအေခၚေတြကို က်မကိုယ္တိုင္လဲ အျပည့္အ၀ လက္ခံႏိုင္ျခင္းမရိွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျခံဳၾကည္႕ရင္ ဖတ္ေကာင္းတဲ့ ေတြးစရာ၀တၱဳေလးပါ။
ေနာက္တစ္ပုဒ္က (((မိုးမိသြားတဲ့ အိမ္မက္))) ပါ။ စိတ္လွူပ္ရွားစရာနဲ႕အစခ်ီထားတဲ့ ပထမ၀တၱဳနဲ႕ ဆန့္က်င္စြာ ဒီ၀တၱဳက စ စ ဖတ္ခ်င္း ပ်င္းစရာနဲနဲေကာင္းပါတယ္။ စီးပြားေရးအဆင္မေျပတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀အေျခအေနနဲ႕ စိတ္ခံစားမွဴ အေၾကာင္းေတြ သံုးမ်က္ႏွာေလာက္ ခင္းက်င္းျပီးမွ သူဟာ မိုးေရခ်ိဴးလို႕မရဘဲ မိုးေရအလာဂ်ီရိွသူတစ္ေယာက္ဆိုတာကို စျပီးခ်ျပလာပါတယ္။ အိမ္ေဘးက လူငယ္ေလးက မိုးေရခ်ိဴးႏိုင္ေအာင္လုပ္ဖို႕ ကုထံုးတစ္ခုေပးပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မိုးေရခ်ိဴးရင္း မိုးေရေတြကို ပါးစပ္ဟျပီးမိ်ဴခ်ေပးဖို႕ပါ။ ဒါမွ မိုးေရနဲ႕ကိုယ္ကထြက္တဲ့ တုန္႕ျပန္မွဳ ပ႗ိဇီ၀ သဟဇာတျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္အလာဂ်ီမျဖစ္ေတာ့မွာ လို႕ရွင္းျပပါသတဲ့။ (က်မေတာင္ တကယ္လား ထင္သြားမိေသးတယ္) စာေရးဆရာက ၾကိဳးစားၾကည္႕ဖို႕ဆံုးျဖတ္ျပီး မိုးေရထဲကို တြန္႕ဆုတ္ဆုတ္နဲ႕ထြက္လာခဲ့တယ္။ မိုးေရကို ခ်ိဴးလဲခ်ိဴး ျမိဳ လဲဲျမိဳၾကည္႕ပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ မိုးေရဟာ အလြန္ခါးတဲ့အေၾကာင္း၊ တစ္ျဖည္းျဖည္း တစ္ကိုယ္လံုးတုန္ယင္လာလို႕ တံစက္ျမိတ္ေအာက္ျပန္ေျပး၀င္တာေတာင္ ခ်က္ျခင္းအရုပ္ၾကိဳးျပတ္ေမ့လဲသြားတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ က်ြန္မ ဘတ္သီးလင္းသြားပါတယ္။ မိုးခါးေရမေသာက္သူ …… ဲ …… ေသာက္ဖို႕ၾကိဳးစား ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွမရပံု …… စသျဖင့္ စသျဖင့္။ ထိထိမိမိ ခံစားရတဲ့ ၀တၱဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္လို႕ ေတာ္ေတာ္ၾကိဳက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ (((လက္ႏိွပ္စက္)))ကေတာ့ ကန္ထရိုက္တိုက္ကိုအသစ္ေျပာင္းလာသူက ညႏွစ္နာရီေလာက္အထိ အေပၚထပ္က လူရဲ့ ေျခသံ၊ လက္ႏိွပ္စက္သံေတြေၾကာင့္ မအိပ္ႏိုင္ပဲ ေသာကပြားေနရတာကို အစခ်ီျပီး လူမွဳေရးေထာက္ထားလို႕ သြားမေျပာျဖစ္တာေတြ ေနာက္ဆံုး ၾကာလာေတာ့ လက္ႏိွပ္စက္သံ တစ္ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းနဲ႕အသားက်ျပီး အိပ္ႏိုင္သြားတာေတြ ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ထိမထူးဆန္းေသးပါဘူး။ ထူးဆန္းတာက လက္ႏိွပ္စက္သံနဲ႕ ေျခသံမၾကားရေတာ့တဲ့ ညေတြမွာ သူ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့တာပါ။ အလုပ္ခြင္မွာ ထစ္ေငါ႕ျပီး ေခါင္းေတြ တစစ္စစ္ကိုက္ေနေတာ့တယ္။ တိုက္ပိုင္ရွင္ကို ေမးၾကည္႕ေတာမွ အဲဒီလူက စာတမ္းျပဳစုဖို႕ ၆လ ငွားျပီး အခုအခန္းကိ ုျပန္အပ္သြားေၾကာင္း သိရေတာ့တယ္။ သူဘာလုပ္တယ္ထင္ပါသလဲ။ အဲဒီအခန္းကိုဆက္ငွားျပီး အေပါစားလက္ႏိွပ္စက္တစ္လံုး၀ယ္၊ ေနစရာမရိွတဲ့ သူေတာင္းစားအဖိုးၾကီးတစ္ေယာက္ကို အခန္းေပၚေခၚတင္ျပီး ညတိုင္က်ရင္ သူ႕အတြက္ လက္ႏိွပ္စက္သံ တစ္ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းရိုက္ေစပါတယ္။ အစြဲအလမ္းျဖစ္တတ္တဲ့ လူ႕သဘာ၀ကို ထိထိမိမိေရးထားတာပါ။
(((ဂ်ိဳကာ))) ဆိုတဲ့ ၀တၱဳကေတာ့ သိပ္သိသိပ္တတ္လြန္တဲ့ (အဲဒီလိုလဲ သူ႕ကိုယ္သူထင္ေနတဲ့) အိမ္ေထာင္ရွင္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ မိန္းမက ”ရွင္ဟာ က်ြန္မအတြက္ ဂ်ိဴကာၾကီးပဲ” လို႕ ခဏခဏေျပာေလ့ရိွသတဲ့။ သူက ေစ်း၀ယ္၊အိမ္ရွင္း၊ ထမင္းခ်က္၊ အ၀တ္ေလ်ွာ္ အ၀တ္အစား အစုတ္အျပဲဖာတာ ျခံထဲကပန္းပင္ျပဳစုတာ ကအစ ၀င္ပါ ၀င္လုပ္ေနတာပါ။ ယုတ္စြအဆံုး ၀မ္းခ်ဴပ္လို႕ ၀မ္းႏွဳတ္ေဆးစားရင္ေတာင္ ဘယ္ႏွစ္လံုးစားရမလဲဆိုတာ သူ႕မိန္းမကို အၾကံေပးတတ္ပါတယ္။ အားရင္အားသလို စည္းကမ္းနဲ႕ေနဖို႕ ထားဖို႕ မိန္းမကို ၾသ၀ါဒေတြနင္းကန္ေပး၊ မိန္းမရဲ့ဧည္႕သည္လာရင္ေတာင္ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ ၀င္ထိုင္ဧည့္ခံေတာ့တာ။ အိမ္ေထာင္သက္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္လာေတာ့ မိန္းမက ကေလးသံုးေယာက္နဲ႕အတူ နယ္က အေဒၚတစ္ေယာက္အိမ္သြားလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ျပန္မလာေတာ့ဘူး။ ဘာလို႕ျပန္မလာေသးတာလဲလို႕ အေဒၚကို ေမးၾကည္႕ေတာ့ (((စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္)))တဲ့။ ဇာတ္လိုက္ ကိုတတ္ပၾကီးကေတာ့ ဂ်ိဴကာလို အသံုးတည့္တဲ့ သူလိုလူနဲ႕ေနရတာကို ဘာေၾကာင့္မ်ား သူမိန္းမ မေပ်ာ္ႏိုင္တာလဲဆိုတာ ေတြးလို႕ကို မရပါဘူးတဲ့ -ေလ။
(((လက္ယာဖက္ အေပၚအံသြား))) ဆုိတဲ့ ၀တၱဳေလးကေတာ့ အသက္ငယ္ငယ္ မိန္းမလွလွကိုယူထားျပီး အဆင္မေျပတိုင္း သြားကိုက္တယ္လို႕ စိတ္ကထင္ေနတဲ့ ေ၀ဒနာသည္ေတြနဲ႕ အျဖစ္ခ်င္း တစ္ထပ္တည္းတူတဲ့ သြားဆရာ၀န္ တစ္ဦးအေၾကာင္းပါ။ လူေတြက ကိုက္ေနတဲ့ သြားေတြတစ္ေခ်ာင္းျပီး တစ္ေခ်ာင္း လာလာႏုတ္ၾကတယ္။ သြားဆရာ၀န္ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕ပါးစပ္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ႏုတ္စရာ သြားကုန္ေနျပီ။ ဒါေပမဲ့ အေရးအၾကီးဆံုးသြားတစ္ေခ်ာင္း (အိမ္ကမိန္းမ) ကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မဖယ္ရွားျဖစ္ပါဘူးတဲ့။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ (((လက္ထိေဘာ))) ကေတာ့ ယၾတာအရမ္းယံုတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ ယၾတာကို ေနာက္ထပ္မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ခါးသည္းမုန္းတီးသြားရတဲ့ သူ႕မိန္းမတို႕ အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီလူက ေဘာလံုး၀ါသနာကလည္းအရမ္းၾကီးေတာ့ ေဘာပြဲႏိုင္ဖို႕ရာ ေဗဒင္ဆရာေပးတဲ့ ယၾတာေပါင္းစံုလုပ္ရာကေန ေနာက္ဆံုးလုပ္ရမယ့္ ယၾတာက အပ်ိဳေလးေခါင္းကပန္းကို သူမသိေအာင္ယူရမယ္ တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ရြာထဲကပန္းၾကိဳက္တဲ့အပ်ိဴေလး အိပ္ယာ၀င္ျပီးခိုးလိုက္တာ (မည္ကဲ့သို႕ျဖစ္သြားသည္မသိ) ရပ္ေက်ာ္ရြာေက်ာ္ လူမိျပီး မိန္းမေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ယူလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။
ေနာက္ထပ္ ဒႆနပါတဲ့ ၀တၱဳတစ္ပုဒ္ကေတာ့ (((ဂမၻီရဆပ္ကပ္))) ပါ။ ဆပ္ကပ္ထဲမွာ မိန္းမေခ်ာေလးတစ္ေယာက္ကို ေခါင္းျဖတ္စက္နဲ႕ျဖတ္ျပီးျပန္ဆက္ျပတဲ့ ေနာက္ဆံုးျပကြက္ကို လူေတြၾကိဳက္လြန္းလို႕။ လူႏွစ္ေယာက္က အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ စဥ္းစားေနၾကသတဲ့။ တစ္ေယာက္က မိန္းကေလဟာ မေတာ္တဆ တကယ္္ျပတ္ရင္ျပတ္သြားႏိုင္တဲ့ ဒီေခါင္းျဖတ္စက္ၾကီးထဲကို ဘယ္လိုသတၱိမ်ိဴးနဲ႕လည္စင္းေပးပါလိမ့္လို႕ေပါ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာဟာာ ဘယ္လိုသတၱိမ်ိဴးနဲ႕ ခလုပ္ဆြဲရဲပါလိမ့္ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္လံုး ညၾကီးအခ်ိန္မေတာ္ ေခါင္းျဖတ္စက္ဆီထသြားျပီး ကိုယ္တိုင္လုပ္ၾကည္႕ဖို႕ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ အေမွာင္ထဲမွာဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္လဲသဲသဲကြဲကြဲမျမင္ရပါဘူးူတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ….အီး ဆက္ေျပာေတာ့ဘူး ေၾကာက္တယ္။ စိတ္ကူးယဥ္၀တၱဴဆိုေပမယ့္ ဆန္႕ေတြးရင္ ေတြးႏိုင္သေလာက္ ဒႆနေတြထြက္လာမယ္ထင္ပါတယ္။
ဆယ့္သံုးပုဒ္လံုးမဟုတ္ဘဲ အၾကိဳက္ဆံုးေတြပဲ ေရြးေျပာလိုက္ပါတယ္။ ၾကံဳရင္ဖတ္ၾကည္႕ပါအံုးေနာ့။ အၾကိဳက္ခ်င္းတူမတူ ေဆြးေႏြးရေအာင္။
မိုးစက္ပြင့္
No comments:
Post a Comment
ပဲ့တင္သံေလးေတြ .......