Tuesday 21 July 2009

မက္ခီယာဗယ္လီ၊ ကံရာဇာငယ္ ႏွင့္ သုစရိတစက္၀န္း

298567405_4a2bb377cc_mpower politics လို႕ေခၚတဲ့ အာဏာပါ၀ါ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚနယ္ပယ္မွာ မသိသူမရိွသေလာက္ ေက်ာ္ၾကားသူကေတာ့ အီတလီ ႏိုင္ငံေရးေတြးေခၚရွင္ မက္ခီယာဗယ္လီ (Niccolo Machiavelli- 1469-1527) ပါပဲ။ ၁၆ရာစုအေစာပိုင္းမွာ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ သူႈရဲ့ "The Prince" ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးက်မ္းစာအုပ္မွာ "The End justifies the Means" လို႕ ေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ဖို႕ ကိုယ္လိုခ်င္တာရဖို႕ ဘယ္နည္းလမ္းမဆို တရားတယ္လို႕ အမ်ားစုကအနက္ဖြင့္ၾကပါတယ္။
အဲဒီအဆိုဟာ ကိုယ္က်င့္ဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္ ကိုအေလးထားသူေတြအတြက္ ရာစုႏွစ္ အဆက္ဆက္ ေ၀ဖန္စရာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ အဲဒီ ေဆာင္ပုဒ္ကို အင္အားၾကီးသူအဆက္ဆက္က ျပိဳင္ဖက္အေပၚ နည္းမ်ိဴးစံုနဲ႕အႏိုင္ယူရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္အားေပးခဲ့တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ၊ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ 


Machiavelli ရဲ့ အဲဒီအဆိုနဲ႕ပါတ္သက္ျပီးေတာ့ ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေမာ္တီမာ အက္ဒလာကေတာ့ လူေတြက ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ေသခ်ာမေစ့ငုဘဲ ဒီအဆိုကို လိုရာဆြဲေျပာေနတာလို႕ဆိုပါတယ္။ (ရလာဒ္ေကာင္း) ထြက္တဲ့ ဆိုးဆိုးေကာင္းေကာင္းလုပ္ရပ္တိုင္းဟာ (မွန္တယ္) လို႕ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ (ရလာဒ္ေကာင္း)ဆိုတာကို (ေအာင္ျမင္မွဴ သို႕မဟုတ္ ေအာင္ႏိုင္မွဴ) နဲ႕ ထပ္တူျပဳျပီးစဥ္းစားေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မွဳဆိုတာ လုပ္ရပ္တစ္ခုရဲ႕ (ထိေရာက္မွဴ)ကိုသာ တိုင္းတာခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ျပီး (ေတာ္တည့္မွန္ကန္တဲ့ ရလာဒ္ေကာင္း)လို႕ မဆိုႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ဆိုလိုခ်င္တာက (ရလာဒ္ေကာင္း)တိုင္းဟာ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ (ေအာင္ျမင္မွဴ)တိုင္းဟာ (ရလာဒ္ေကာင္း)မဟုတ္တဲ့အတြက္ မွန္ခ်င္မွမွန္ေပလိမ္႕မယ္။ တစ္ခ်ိဴ႕ပညာရွင္ေတြကလည္း မက္ခီယာဗယ္လီကို လူေတြက အထင္အျမင္လြဲေနၾကတာပါလို႕ ခုခံေခ်ပၾကတယ္။ ထားပါေတာ့။ လိုရင္းက "The End justifies the Means" ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုေျပာခ်င္တာ။ ေရဘူးေပါက္လို႕ လက္ခုပ္နဲ႕သယ္သယ္၊ သူမ်ားေရပုလင္းထဲကပဲ သြန္ယူယူ၊ ခြက္ထဲမွာ ေရရိွရင္ရျပီ ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခုအေၾကာင္းပါ။

2682811271_969724c38c_mျမန္မာ့သမိုင္းရဲ့ တေကာင္းရာဇ၀င္မွာလည္း ကံရာဇာငယ္ဆိုတဲ့ ဘုရင္တစ္ပါးေပၚထြန္းခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူက ထီးနန္းလႊဲဖို႕အတြက္ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ကို ဘုရားအျပိဳင္တည္ခိုင္းျပီး အရင္ျပီးတဲ႕ ညီငယ္ကို ေပးခဲ့တာပါ။ နည္းရိုးလမ္းရိုးနဲ႕ ဘုရားတည္တဲ့အစ္ကို ကံရာဇာၾကီးထက္ ေစတီပံု ၀ါးျငမ္ဆင္ ေရႊျပားကပ္ျပီး အျမင္လွရံုဘုရားတည္ခဲ့တဲ့ ညီငယ္က အရင္ျပီးခဲ့လို႕ပါပဲ။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ေအာ္ ဘုရင္ၾကီးႏွယ္ မ်က္ေစ့မ်ားမွဳန္ေနလို႕ အတုအစစ္မခြဲႏိုင္ေရာ့သလား၊ ၾကီးလာေတာ့ ေအာ္ ဘုရင္သာဆိုတယ္ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ တိက်တဲ့ spec နဲ႕ BQ မေပးခဲ့ဘဲကိုး လို႕ ေတြးမိခဲ့ပါတယ္။ ထားပါေတာ့ အေဖျဖစ္သူက ရိုးအတဲ့ အစ္ကိုၾကီးကို မေပးခ်င္လို႕ အစတည္းက သားအငယ္နဲ႕ လက္၀ါးခ်င္းရိုက္ထားတာလဲျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ေျပာခ်င္တာက (ကံရာဇာငယ္ရဲ႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္) ဆိုျပီး လူမွုဳအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေျပာစမွတ္တစ္ခုတြင္လာတာပါပဲ။
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ (အင္ ထု)တဲ့သေဘာ မရိုးမသားလုပ္တဲ့သေဘာ ေ၀ဖန္ၾကျပီး တစ္ခ်ိုုုဴ႕ကေတာ့ ဒါကိုပဲ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေကာင္းတယ္ ကြက္ေက်ာ္ျမင္တယ္ စသျဖင့္ အားက်ခ်ီးမြမ္းတဲ့သေဘာ အမ်ိဴးမ်ိဴးေျပာၾကတာပါပဲ။ က်မကေတာ့ ကံရာဇာငယ္ရဲ့ လုပ္ရပ္ကို ဘယ္လိုမွ မႏွစ္ျမိဳ႕ႏိုင္ပါ။ က်မအျမဲတမ္းေတြးမိေနတာက တို႕ႏိုင္ငံမွာ မက္ခီယာဗယ္လီ၀ါဒေတြ သိပ္ထြန္းကားေနရင္ ကံရာဇာငယ္ေတြ သိပ္ေပါေနရင္ တိုင္းျပည္ရဲ့ အနာဂတ္ ဘယ္ကိုဦးတည္သြားမလဲဆိုတာပါ။ ရိုးရိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ၾကံ ဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကို ေခ်ာင္မွာထိုးျပီး လူနပ္ခ်မ္းသာ ဂ်င္ေပၚကထံုး သူမ်ားမ်က္ခံုးေပၚစၾကၤံေလ်ွာက္သူေတြ အရမ္းေပါမ်ားလာခဲ့ရင္ ......ေနေအးအငယ္စားေလးေတြ ေနရာအႏွံ႕ျပန္႕လာခဲ့ရင္....... ေလာကပါလတရားေတြ ေခါင္းပါးလာခဲ့ရင္......ဘယ္သူ႕မွာတာ၀န္ရိွပါသလဲ။

ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။ ဒီေန႕ စာေမးပြဲေစာင့္တဲ့ ဆရာမ ကသေဘာေကာင္းတယ္...ခိုးခ်ခြင့္ေပးတယ္တဲ့ က်မဘုရားတမိပါတယ္။ ေန႕တိုင္းစာက်က္တဲ့ကေလး (ကံရာဇာၾကီး) ထက္ ခိုးနည္းအဖံုဖံုသံုးေနတဲ့ ကေလး (ကံရာဇာငယ္)က အခြင့္အေရး ပိုရေလမလား။ ပါတ္၀န္းက်င္မွာ မၾကာခဏၾကားၾကားေနရတဲ့ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္လို (ခြင္)ဖန္လိုက္တာ ....... ဘယ္စာေမးပြဲမွာ ဘယ္အမွတ္ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္တာ ...... ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္၀ါမို႕လို႕ ဘာလုပ္ႏိုင္တာ ...... စသျဖင့္ သတင္းေတြဟာ နားနဲ႕မဆန္႕ေအာင္ ၾကားေနရပါျပီ။ ေစ်းသည္က ကုန္ပစၥည္းကို မမွန္မကန္ေရာေႏွာျပီးအျမတ္ၾကီးစားတာ၊ တံတားေဆာက္တဲ့စီမံကိန္းက ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းေတြ ယိုစီးလာတာ စသျဖင့္ ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္တာ မသမာမွဴနဲ႕ အေပၚစီးေနႏိုင္တာေတြကို လုပ္သူေတြကိုယ္တိုင္ ရွက္ရေၾကာက္ရမွန္းမသိေတာ့ဘဲ (ဂုဏ္)တစ္ခုလို ေဖၚျပေျပာဆိုေနၾကတာဟာ အလြန္ကို စိုးရိမ္ပူပန္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ က်မတို႕ရဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္နဲ႕ ႏွလံုးသားႏုႏုေလးေတြမွာ မတရားမွဴကို အားက်ပိုက္ေထြးတတ္တဲ့ ဥာဥ္ေလးေတြ ဖ်က္မရေအာင္ စြဲသြားခဲ့ျပီဆိုရင္ ..... ဆက္မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ပါဘဲ။

1144_1_25_2008  စာေရးဆရာ ကိုတာရဲ့ မၾကာေသးခင္ကမွ (ဇြန္ ၂၀၀၉) မံုေရြးစာေပတိုက္ထုတ္(သုစရိတ စက္၀န္း) စာအုပ္ကိုဖတ္မိခဲ့ပါတယ္။ သုစရိတစက္၀န္းဆိုတာ ေကာင္းေသာအေလ့အထရိွသူမ်ားရဲ့ အသိုက္အ၀န္းလို႕ စာေရးသူက ဆိုပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားတစ္ခြန္း ကို ပိုျပည္႕စံုေအာင္ သိုင္း၀ိုင္းျပီးအနက္ဖြင့္ထားပါသတဲ့။ စာအုပ္ထဲမွာ ဆရာ ကိုတာက အသိနဲ႕ဥာဏ္ပညာေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ေနေပ်ာ္တဲ့ လူမွဴနယ္ပယ္ေလးေတြျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လို ေနထိုင္ပံု (၀ါ) life style နဲ႕ေနသင့္သလဲဆိုတာ ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါး ျမဴးျမဴးသြက္သြက္ေလးတင္ျပထားပါတယ္။ တစ္ကိုယ္ေတာ္၀ါဒ ( Individualism) နဲ႕ ေစ်းေရာင္းရေရး၀ါဒ ( Consumerism ) ဟာ လူေတြကိုေကာင္းက်ိဴးထက္ ဆိုးက်ိဴးေတြ (ဥပမာ- မိသားစုျပိဳကြဲတာ၊ ရာသီဥတုနဲ႕ ပါတ္၀န္းက်င္သဘာ၀ပ်က္ျပားတာ၊ လံုျခံဳမွဴကင္းမဲ့တာ၊ စသျဖင့္) ကိုျဖစ္ေပၚေစတယ္ လို႕ဆိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုကာကြယ္ဖို႕ ေဆာင္ရန္နီတိမ်ားအျဖစ္ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေနထိုင္စားေသာက္ဖို႕၊ ဘ၀နဲ႕လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနထိုင္က်င့္ၾကံဖို႕၊ ဥပမာအသြယ္သြယ္နဲ႕ေရးထားပါတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္မွာ လူအမ်ားက အဲဒီလို ေကာင္းေသာအက်င့္ေတြနဲ႕ မ်ွတစြာေနထိုင္ျပဳမူေနျပီဆိုရင္ သုစရိတစက္၀န္းေလး တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ စက္၀န္းေတြမ်ားလာရင္ ကမၻာၾကီးက ပိုလွပတင့္တယ္လာမွာပဲ။

အားလံုးကိုျခံဳၾကည္႕ရင္-
- လူေတြဟာ ပိုလို႕ပိုလို႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္၀ါဒ ( Individualism) နဲ႕ ေစ်းေရာင္းရေရး၀ါဒ ( Consumerism ) ကိုသြားေနၾကျပီ။ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ (ethical values ) ေတြက မ်က္ႏွာပန္းမလွေတာ့။
- ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မွုဳေတြအတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ၀ိဥာဏ္ဆိုင္ရာ၊ သဘာ၀ပါတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ေပးဆပ္မွဴေတြ သိပ္မ်ားေနခဲ့ျပီ။
- တိုးတက္တဲ့ေနရာက တိုးတက္လို႕ ေပးဆပ္ရသလို၊ မတိုးတက္တဲ့ ဆင္းရဲနိမ့္က်တဲ့ေနရာကလည္း အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ပ်က္စီးေနရတယ္၊ ေပးဆပ္ေနရတယ္။
- ကမၻာၾကီးက အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း ( Alarm) ျမည္ေနပါျပီ။ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ေရာ၊ မူ၀ါဒဆိုင္ရာေရာ ၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးပမ္းႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်မယ္။

ဥပမာေျပာရရင္- ေရသန္႕ဘူးယဥ္ေက်းမွဴ။ ေသာက္တာေသာက္ပါ။ Recycle ဆိုတာမသိ၊ ေလာကနီတိကိုမလိုက္နာဘဲ ေတြ႕ရာေနရာမွာ ပစ္ခ် အမိွဳက္ပြ လုပ္ေနၾကတာဟာ ေရရွည္မစဥ္းစားပဲ လတ္တေလာကိုယ္အဆင္ေျပေရးကိုသာ ၾကည္႕လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာကိုတာရဲ့စာအုပ္ထဲမွာလို ကိုယ့္အပင္ပိုးနဲနဲစားလို႕ ကိုယ့္၀င္ေငြနည္းနည္းထိခိုက္တာကိုသည္းမခံႏိုင္ပဲ စားသံုးသူေတြ က်မ္းမာေရးထိခိုက္တာေတာ့ (မသိလို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္) ဂရုမစိုက္ပဲ ပိုးသတ္ေဆးေတြ အလြန္အက်ြန္သံုးစြဲလာၾကတာ။ မင္းေသတာ ငါေပါင္က်ိဴးသေလာက္မနာဘူး ဆိုတာမ်ိဴး။
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းအတြက္၊ ကိုယ္ပါတ္၀န္းက်င္ ကြက္ကြက္ေလးအတြက္ဘဲ ေကာင္းရင္ျပီးေရာ၊ ဘယ္သူေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုတာမ်ိဴး ေတြးေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုတာရဲ့ သုစရိတစက္၀န္းကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာင္လာမဲ့ မ်ိဴးဆက္ေတြအတြက္ကိုလည္း စဥ္းစားၾကရဦးမွာပါ။ ျမန္မာစကားက သိပ္ကို တာသြားတာပါဘဲ။ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ ျမင့္တာနဲ႕ျမတ္တာကို ေပါင္းစပ္ထားတာပါ။ ျမင့္တိုင္းလဲ မျမတ္ပါဘူး။ ၾကီးျမင့္တာနဲ႕ ၾကီးျမတ္တာ မတူပါ။ ၾကီးျမတ္ေသာလူမ်ိဴးျဖစ္ေအာင္ က်ြန္မတို႕ ကိုယ္တိုင္ၾကိဳးစား၊ ကေလးေတြကိုလည္း သင္ၾကားေပးရမွာပါ။ မက္ခီယာဗယ္လီ၀ါဒ၊ ကံရာဇာငယ္၀ါဒေတြကို ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားေအာင္လုပ္မွ သုစရိတစက္၀န္းေတြမ်ားမ်ားထြန္းလာျပီး ၾကီးျမတ္ေသာႏိုင္ငံ၊ ၾကီးျမတ္ေသာလူမ်ိဴး၊ ဒီမွတဆင့္ ၾကီးျမတ္ေသာ ကမၻာၾကီးျဖစ္လာမွာပါ။
1144_2_25_2008ၾကားဖူးတဲ့ပံုျပင္တစ္ခုထဲမွာ ညေမွာင္ေမွာင္အခ်ိန္ ရာ၀င္အိုးထဲ ႏို႕တစ္အိုးစီေလာင္းခိုင္းေတာ့ ငါတစ္ေယာက္ထဲ ေရေရာလို႕ကေတာ့ ဘယ္သူမွမသိေလာက္ဘူးဆိုျပီး တစ္ရြာလံုး၀ိုင္းေလာင္းလိုက္တာ မနက္မိုးလင္းေတာ့ တစ္အိုးလံုး ေရခ်ည္းပါပဲတဲ့။ က်မကေတာ့ အခြင့္ရိွတိုင္းမ်ိဴးဆက္သစ္ေလးေတြကို မိမိလိပ္ျပာသန္႕ဖို႕သာ အဓိကမို႕ ((ဘယ္သူျမင္ျမင္ မျမင္ျမင္ )) ႏြားႏို႕တစ္အိုးသာသယ္ခဲ့ဖို႕ တိုက္တြန္းေနမွာပါ။
သုစရိတစက္၀န္းေတြ မ်ားမ်ားထြန္းႏိုင္ၾကပါေစ ........


မိုးစက္ပြင့္

No comments:

Post a Comment

ပဲ့တင္သံေလးေတြ .......